Členství

Na záložce členství lze jednotlivým členům zadávat členství a k nim příslušné poplatky a služby. Nabízené typy členství a služeb si každý klub nastavuje sám v menu AdministraceČíselníky.

U člena může být evidováno více členství, typicky přechod z mládežnického na studentské a později na řádné. Pouze jediné členství může být "otevřené" (nemá vyplněn datum do).

Pokud kliknete na tlačítko , zobrazí se Vám seznam služeb, které člen čerpal a čerpá.

Přidání služby do členství

Službu lze členovi přidat pomocí tlačítka Přidat. Zobrazí se seznam všech služeb, které lze členovi přiřadit - ovšem jen ty, které jsou definovány pro daný typ členství, ke kterému službu přidáváme. Nelze např. standardnímu členovi přiřadit roční poplatek platný pro seniorské členství. Navíc je nabídka také omezena daty nabízet od a nabízet do definovanými v AdministraceČlenství a Služby.

Po přidání se objeví tabulka se službami, kliknutím myši vyberete požadovanou službu.

Je nutné vyplnit minimálně datum od, datum do pouze v případě, že je služba časově omezena. Můžete si také zvolit, zda pro danou službu (pokud je zpoplatněna) vytvořit pohledávky na záložce Platby na kartě člena (zatržením políčka). V případě, že máte založeny splátky, zvolíte navíc příslušný systém splátek. Založení služby dokončíte stiskem OK.

Poznámka

Pokud nevytvoříte pohledávky při zadávání služby, lze je později doplnit.

Tip

Pro rychlé vyplnění data od a data do můžete využít tlačítka pod seznamem služeb - aktuální rok, předešlý rok, aktuální měsíc a 1 - 4 čtvrtletí.

Smazání služby z členství

Smazat službu můžete pomocí . Ovšem uvědomte si, že se nejedná o ukončení poskytování služby, to se provádí nastavením data do u služby. Smazáním dojde k úplnému smazání služby, takže ji nebude možno v budoucnosti dohledat. Zároveň se smazáním služby budou také odstraněny všechny pohledávky, které se na službu vázaly.

Poznámka

Ty pohledávky, u kterých již byla provedena úhrada, v systému zůstanou, ale ztratí vazbu na službu.

Práce s pohledávkami u služby

Pokud nebyly pohledávky ke službě založeny již při přidávání služby (viz výše), lze je vygenerovat pomocí tlačítka . Naopak pokud chcete odstranit pohledávky k dané službě, můžete to provést pomocí tlačítka . Pokud se žádné z tlačítek za službou nevyskytuje, znamená to, že již byly některé pohledávky uhrazeny a proto s nimi nelze takto hromadně pracovat. Přesuňte se na záložku Platby a pracujte s pohledávkami individuálně.