Informační systém ISIS (Internet Student Information System) je koncipován jako integrovaný tzn., že pokrývá většinu činností a aktivit spojených s řízením vzdělávací instituce. ISIS je určen jak pro poskytovatele formálního vzdělávání (vysoké nebo vyšší odborné školy) tak pro neformální celoživotní vzdělávání (komerční školící a vzdělávací instituce).
Jednotlivé moduly systému jsou navrženy tak, aby nedocházelo k ukládání stejných informací duplicitně na více místech. Aby informace byly dostupné kdykoli, odkudkoli a komukoli (s příslušným oprávněním) a v aktuální podobě.
ISIS samozřejmě umožňuje obousměrnou komunikaci s externími systémy již používanými ve škole nebo firmě (např. ekonomický systém nebo LMS). Proto se v něm mohou například objevit informace o platební morálce studentů a naopak v účetním systému není třeba pořizovat a udržovat informace o studentech, které jsou v modulu Evidence. Stejně tak podklady pro výpočet mezd (výkazy práce) externích i interních pracovníků mohou být přenášeny do ekonomického systému.
Jednotlivé součásti systému lze zakomponovat do internetových stránek školy a poskytovat veřejnosti vždy aktuální informace.
Nasazením systému lze docílit množství pozitivních momentů:
vedení firmy (školy) získá pravidelný přísun aktuálních informací, ze kterých je patrno, jak se vyvíjí situace jednotlivých studentů, vyučujících a předmětů v průběhu období (roku či semestru), nemusí čekat na sumarizaci dat jednou za semestr. Při zavádění systému dojde k procesní a analýze a nastavení standardních pracovních postupů na jednotlivých pozicích.
vyučující může snadno zajistit, že nedochází k podvodům při přihlašování na zkoušky, může se studenty komunikovat i mimo dobu přednášek a cvičení, předávat jim studijní materiály apod.
studenti mohou podávat různé žádosti elektronicky, již nemusejí navštěvovat školu při triviálních operacích jako je přihlašování na zkoušky nebo zjištění získané známky
elektronická komunikace s uchazeči a studenty snižuje podstatně náklady za poštovné a spotřební materiál
Zavádění kreditního studijního systému by bez integrovaného školního informačního systému nebylo v podstatě možné, protože všichni studenti de-facto studují podle individuálních studijních plánů. Integrování některých celoškolních agend, jako je pošta, identifikační průkazy, identifikační a stravovací systém apod., je možné jen díky pečlivému vyčištění dat a jejich prezentaci konkrétním uživatelům ve správný okamžik na správném místě.