V menu
→ evidujeme seznam všech mobilit (jejich obecnou charakteristiku). Tzn. evidujeme typ projektu, stát, univerzitu, město, obor, délku pobytu, typ klasifikace dané univerzity a zda se jedná o praxi.Pokud student v rámci mobility cestuje na jinou univerzitu, je jeho stav získá příznak "vycestovaný" a pokud z jiné univerzity přijel studovat k nám, získá jeho stav příznak "externí".
Mobilitu přidáme do seznamu kliknutím na tlačítko
, vyplníme údaje a stiskneme .V rámci mobilitních programů mohou studenti českých škol jet studovat na jinou školy v cizině - tj. mobilita typu výjezd nebo mohou studenti z ciziny přijet studovat na českou školu - typ mobility příjezd.
Pokud je student vybrán do některého mobilitního programu, provádíme jeho zařazení do této mobility v jeho složce v kartě Studium.
Kliknutím na tlačítko
zobrazíme seznam mobilit studenta.Kliknutím na tlačítko
zobrazíme editační obrazovku mobility, kde vybereme konkrétní mobilitu, zvolíme že jde o výjezd, zvolíme financování a zadáme datumy zahájení a ukončení mobility. Pak můžeme doplnit další doplňující údaje a stiskneme tlačítko nacházející se v pravém dolním rohu editační obrazovky.Datum vkládáme ve formátu DD.MM.RRRR
Následně se zobrazí zadaná mobilita u studenta.
Kliknutím na ikonku tuto mobilitu studentovi odstraníme, kliknutím na ikonku
tuto mobilitu můžeme upravit.
Student je v době výjezdu veden stále jako student naší školy. Jakmile se z ciziny vrátí, můžeme mu spustit postup Uznání zápočtů a zkoušek a předměty vystudované na cizí škole se mu uznají jako předměty naší školy.
Pokud se jedná o studenta přicestovaného na naši školu, je potřeba mu nejprve založit přihlášku. To provedeme v seznamu studentů kliknutím na tlačítko
. Vyplníme údaje do přihlášky a uložíme.Poté ve složce tohoto studenta v kartě Studium přidáme mobilitu obdobně, jako v předchozí kapitole. Tzn. stiskneme tlačítko , vybereme konkrétní mobilitu, zvolíme že jde o příjezd, zvolíme financování a zadáme datumy zahájení a ukončení mobility. Po vyplnění potřebných údajů uložíme.
Poté je potřeba studenta zaregistrovat do semestru a zapsat mu studijní povinnosti. Registraci provádíme ve složce studenta v kartě Studium. Povinnosti mu zapíšeme v jeho složce v kartě eIndex použitím tlačítka . Jakmile studentovi končí pobyt u nás, vystavíme mu Transcript a ukončíme mu na naší škole studium.